Maja Pak: Mednarodno prepoznavni in odmevni športni dogodki so za promocijo Slovenije in slovenskega turizma velikega pomena

Slovenska turistična organizacija (STO) sodi med tradicionalne podpornike športnih dogodkov v Sloveniji. Šport s svojo odmevnostjo v svetu je prepoznala kot odličen način promocije države. Še posebej pomembni pa so športni dogodki postali v času pandemije covida-19, ko je svet obstal. Direktorica STO Maja Pak ne skriva, da je šport v tem obdobju celo pridobil na pomenu. Podpora dogodkom zato ostaja nespremenjena, kar velja tudi za manjše dogodke, saj so multiplikativni učinki športa v turizmu veliki.


Kaj pomenijo športni dogodki za promocijo Slovenije oz. slovenskega turizma? V prvi vrsti seveda največji dogodki, kot sta denimo biatlonsko svetovno prvenstvo ali svetovni pokal na Pokljuki, pa tudi druge velike zadeve, kot so Vitranc, Planica, Zlata lisica na Pohorju …. Torej dogodki, ki vsako leto dobijo veliko prostora na televizijah širom Evrope, delno tudi na drugih celinah.

Mednarodno prepoznavni in odmevni športni dogodki so za promocijo Slovenije in slovenskega turizma velikega pomena, saj jih spremlja več milijonov športnih navdušencev in številni mediji. Slovenska turistična organizacija že vrsto let sodeluje pri velikih športnih dogodkih s ciljem izpostavitve Slovenije in znamke I feel Slovenia, z letošnjim letom pa smo to sodelovanje še okrepili. Objavili smo nov javni poziv za sodelovanje pri velikih mednarodnih športnih dogodkih, kjer bodo priložnosti za povečanje prepoznavnosti Slovenije kot destinacije aktivnega oddiha in odlične destinacije za priprave športnikov.

Drži, da veliki mednarodni športni dogodki, ki jih gosti Slovenija, širom po svetu pred televizijske zaslone privabijo milijone gledalcev. Zelo pomembno pa je tudi, da znamo vsak dogodek posebej komunikacijsko in vsebinsko nadgraditi. Pri tem nam pomaga partnerstvo z našimi športniki, ki so odlični promotorji Slovenije. Številni mednarodni športni dogodki, ki jih gosti Slovenija, potekajo z edinstveno naravno kuliso naše dežele, kar ljubitelje aktivnega oddiha navdihuje k obisku Slovenije. Dejstvo je, da je izvedba zahtevnih športnih dogodkov v Sloveniji na visoki ravni, kar prispeva k prepoznavnosti Slovenije tudi kot gostiteljice vrhunsko organiziranih mednarodnih dogodkov.

Biatlon bo največje zanimanje požel na Norveškem, Švedskem, v Franciji, Nemčiji, na Češkem, Slovaškem, Poljskem, v Avstriji, severni Italiji, Rusiji, Ukrajini in Belorusiji, delno zaradi Jakova Faka tudi v delu nekdanje skupne države. Je s tem zajeta glavna ciljna skupina slovenskega turizma?

Na Slovenski turistični organizaciji smo takoj ob nastopu krize situaciji prilagodili trženjske aktivnosti in na novo opredelili ciljne trge s poudarkom na bližnjih in domačem trgu. Trgi, ki jih navajate, so bili že pred krizo med najpomembnejšimi emitivnimi trgi slovenskega turizma, ob nastopu pandemije in z njo omejitev potovanj še posebej v bolj oddaljene destinacije, pa so bližnji evropski trgi dodatno pridobili na pomenu. Na teh trgih smo intenzivirali digitalno promocijo tako s poslovno kot s širšo javnostjo in mediji. Glede na to, da bo v času okrevanja aktivni oddih kot turistični produkt dodatno pridobil na pomenu, smo povečali promocijo v okviru odmevnih športnih dogodkov in sodelovanje z vrhunskimi športniki, ki nam pomagajo predstavljati prednosti Slovenije.

Kaj v promocijskem smislu pomenijo prireditve, ki so najbolj množične, npr. različni maratoni in kolesarski maratoni, ali pa denimo množična športna tekmovanja za mlade z nekaj 100 gosti iz tujine?

Športni turizem se tudi uvršča med tiste ključne turistične produkte slovenskega turizma, ki lahko uspešno odgovarjajo na izzive slovenskega turizma, kot sta geografska razpršitev turističnih tokov po državi in desezonalizacija turizma. Pomemben pa je tudi multiplikativni učinek, ki ga imajo športni dogodki na druga področja.

Vsi vemo, da je različnih dogodkov v času pandemije zaradi ukrepov za preprečevanje širjenja okužb s koronavirusom zelo malo. Vrhunski šport kljubuje. So v smislu dogodkov platforme trenutno edina možnost promocije? Ne le v organizacijskem smislu, tudi v odmevnosti uspehov in promocije s strani športnih asov – Primoža Rogliča, Tadeja Pogačarja, Luke Dončića in številnih uspehov v zimskih športih.

Veseli smo vsakega športnega dogodka, ki ga je možno izvesti v teh tako drugačnih časih. Tudi če je dogodek izveden v okrnjeni obliki, kar najpogosteje pomeni brez gledalcev. Pohvalno je, da so organizatorji zahtevnih dogodkov poskrbeli za ustrezne varnostne standarde in omogočili izvedbo dogodkov.

Na področju športa pa nastajajo tudi številni novi inovativni projekti in dogodki, ki pritegnejo k spremljanju in sodelovanju številne športne navdušence, gledalce in medije. Taka je na primer virtualna kolesarska dirka I FEEL SLOVENIA VIRTUAL TOUR 2021, ki se začenja februarja in ki bo rekreativne kolesarje v petih virtualnih dirkah po Sloveniji povabila k odkrivanju naše dežele na kolesu. Virtualna dirka izpostavlja možnosti aktivnega oddiha v Sloveniji in znamko I feel Slovenia, s sloganom Boj za zeleno pa sporoča osrednjo, to je trajnostno zavezo naše dežele.

Slovenska turistična organizacija že vrsto let sodeluje s slovenskimi vrhunskimi športniki, ki so že od nekdaj eni najuspešnejših ambasadorjev Slovenije. Ponosni smo, da sodelujemo z najbolj prepoznavnimi slovenskimi športnimi imeni. Gre za izredne posameznike, ki s svojimi uspehi, prizadevnostjo in srčnostjo navdušujejo milijone po svetu. Še posebej globalno vplivni mediji jim namenjajo veliko pozornost, pri tem pa Slovenijo izpostavljajo kot deželo vrhunskih športnikov, zvestih navijačev in odlično destinacijo za aktivni oddih.

Še posebej odmevne so njihove objave na družbenih omrežjih, zato naše sodelovanje poteka v prvi vrsti z izpostavitvijo Slovenije in znamke I feel Slovenia na kanalih njihovih družbenih omrežij. Izreden je tudi doseg, ki ga imajo na družbenih omrežjih; za primer naj navedem Luko Dončića, ki ima skupno več kot 7 milijonov sledilcev. To sodelovanje bomo krepili tudi v prihodnje.

Javnost zanima tudi, kako je pandemija vplivala na vaše delo, saj ste morali najkasneje v marca lani temeljito spremeniti pripravljeno strategijo delovanja in iskati nove rešitve.

Pandemija za turizem pomeni najhujšo krizo v vsej zgodovini, okrevanje pa bo dolgotrajno. Zato smo prilagodili program, v katerem smo bistveno intenzivirali aktivnosti in projekte na področju digitalizacije v trženju. Poseben poudarek smo namenili krepitvi pozicije Slovenije kot odgovorne in zelene destinacije, še posebej z izpostavitvijo znamke Green&Safe.

Na novo smo opredelili ciljne trge in ciljne skupine ter podporo turizmu. Dogodke, kot so sejmi, borze in delovna srečanja smo digitalizirali in v veliki meri preselili na splet. Razvili smo platforme za virtualne in hibridne dogodke in platfome za t.i. spletna izobraževanja za tuje turistične agencije. Na domačem trgu smo lansirali vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija, s katero smo uspeli povezati vse deležnike v turizmu.

Pa nova vloga športa?

Aktivni in športni turizem pridobivata na pomenu, tukaj so največje priložnosti v času okrevanja slovenskega turizma. In tukaj ima Slovenija s svojo dolgoletno usmerjenostjo v trajnost številne prednosti in dobro pozicijo. Zato smo tudi za naslednjo dvoletno promocijsko temo, torej za leti 2022 in 2023, izbrali aktivne počitnice in športni turizem.